22 april 2015

Att använda (upp) restgarn...


Det låter så fint detdär med att använda upp sina restgarner. Boken "Sticka och virka med restgarn" tar upp just precis den saken. Att inte köpa nytt utan använda det man råkar ha till handa. Boken innehåller massor av mönster och idéer, bättre och sämre, som ju ofta är fallet. 



En rätstickad liten tröja blir ett lämpligt projekt. Bland restgarnerna finns både Maija och några motsvarande Drops-kvaliteter. Till skillnad från bokens exempeltröja väljer jag ett visst antal färger som jag slumpmässigt randar. Och vad händer? Jo, restgarnen räcker till framstycket och en halv ärm. Sen får jag snällt åka och köpa nya (eller rättare sagt skicka min man för att köpa nya) nystan av två av färgerna. Annat hjälps inte, jag kan ju inte byta färgtema på hälften. Det var de restgarnen, nu har jag nya rester i exakt samma färger som innan det lilla projektet inleddes. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar