27 januari 2016

Blommor till Strömsö


Sent skall syndaren vakna. 
 Man har under en längre tid samlat in virkade blommor till Strömsö, ändamålet är en trädgårdsinstallation inspirerad av det amerikanska fenomenet yarnbombing (garnbombning). När jag städade en garnkorg idag dök dessa nio virkade blommor upp. Om jag gräver riktigt djupt i minnet  kan jag förnimma att de var tänkta att bli dekoration på en virkad nätpåse i tiderna. Själva påsen fanns också i samma garnkorg, det var liksom bara monteringen som hade blivit att ligga i, ja, vad ska jag gissa, 8-10 år kanske... Mera nyligen hade jag sett Strömsös förfrågan och en snabb sökning på facebook visade att de tar emot blommor ända till 28.1, jag hade alltså en dag till godo. Blommorna åkte raskt i ett återvunnet bubbelplastkuvert, ungen i vagnen och efter en snabb promenad till närmsta postkontor är mitt bidrag nu på väg. Hoppas de hinner fram i tid. Här är en fin bild av en del blommor man på Strömsö hittills fått in. 


De monstruösa spermierna i mitten på de svarta blommorna har glaskulor inne i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar