4 juni 2016

Sommarplagg till bebisen


Värmen kom lagom till arbetsveckan och avtog lagom till den lediga helgen. När jag fick en stund över passade jag på och fixade två ärmlösa tanktoppar till bebisen. Han är varmblodig, som sin far. Och värmen ska vi väl tro att kommer tillbaka inom kort.


Tanktoppen med kattmotiv har ursprungligen varit en tunika, men det råkade sig så att den låg i en låda och krympte innan vi hann använda den. Oftast är det ärmarna som blir för korta på urväxta bebiströjor, så genom att kapa dem och fålla ärmurringningarna blev tunikan istället en användbar tanktopp. 


Dödskallemotivet har en längre historia. Ursprungligen har det varit min mans t-shirt. När den blev för liten åt honom sydde jag om den till en kort klänning som jag länge använde själv. När den började kännas omodern sparade jag ändå trycket för det var så himla fint. Nu passade det utmärkt att återbruka igen till ett litet bebisplagg. Ett plagg som alltså använts av hela familjen. Utom katten då, men det är hans tur till näst. 


Katten Sigur påpekar dock att kattmotivet är snyggare än dödskallemotivet, ur hans synvinkel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar