3 september 2015

Besök på tillskärningsbordet



De flesta av mina bilder föreställer olika hantverk och kläder. Det blir lätt så när det representerar både jobb och hobby. Nu som då bläddrar jag igenom en del bilder, dels för att leta inspiration, dels för att det är roliga minnen. Förra sommaren fick jag en beställning på en brudklänning från en tjej i Sverige. Modellen hade hon sett på min webbsida, en enkel spetsklänning i femtiotalsstil. Materialet skulle vara återvunnet, liksom i det första exemplaret. Istället för mintgrönt foder ville hon ha cremefärgat. Materialet utvanns från gardiner inhandlade på loppis. 



Mitt i tillskärningen fick jag besök av min brors katt Artemis, och snobbig som han är lade han sig rätt upp och ned i den halvfärdiga kjolen, omöjlig att flytta på. Cremefärgad som han är tyckte han säkert han gjorde sig bra där. En fin ögonblicksbild fick jag när han kråmade sig. 
 Men för att nu inte bara visa katten, såhär blev klänningen att se ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar